پارچه دورسی سه نخ


 

همه چیز درباره پارچه دورسی سه نخ :

وقتی صحبت از یک محصول لوکس و کتان می شود، شکی نیست که پارچه سه نخ برترین انتخاب است. برای تهیه این نوع پارچه از 3 نخ به جای 2 نخ استفاده شده و لذا پارچه ضخیم تری حاصل شده است. این نوع پارچه برای چاپ و تزئین نیز برتر از بقیه بوده و بخاطر وجود نخ سوم حین چاپ پخش جوهر به سمت دیگر را شاهد نخواهیم بود. نخ سوم یک نخ ترکیبی از پنبه و پلی استر ارگانیک است و فقط در پشت پارچه قابل مشاهده است. این یک کاموای ترکیبی است که در واقع همان فضای داخلی کرک دار و مخملی را ایجاد می کند که اکثر مردم با آن در یک سویشرت یا هودی آشنا هستند. این نخ تقریباً 20 درصد از پارچه مورد استفاده در پارچه های سه نخ را می سازد. اکثر برندهای رده بالا از این ترکیب در پارچه های سه نخ استفاده می کنند زیرا داخل آن نرم تر است. در کل در تهیه یک پارچه سه نخ حجم نخ بیشتری مصرف شده و توانمندی های تکنولوژیکی بالاتری را نیز طلب میکند و در ازای این هزینه ها کیفیت محصول نهایی در مقایسه با انواع دیگر پارچه بی نظیر است. 

اما شاید برایتان یک سوال مهم پیش آمده باشد که تولید کننده های متفاوتی هستند که همه ادعای استفاده از پارچه سه نخ را در محصولات خود دارند ولی شما حس متفاوتی از ضخامت را در آنها می بینید! آیا همه آنها سه نخ نیستند و به دروغ ادعای استفاده از پارچه سه نخ را در محصولات خود میکنند؟ برای داشتن پاسخ مطلب بعدی میتواند برایتان مفید واقع شود.


معرفی واحدی به نام GSM برای پارچه:

"GSM" (گرم بر متر مربع) معیاری است که برای بررسی ضخامت و به طور غیر مستقیم وزن پارچه مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجایی که برش های مختلف پارچه می تواند وزن های متفاوتی داشته باشند لذا این معیار برای اندازه گیری وزن پارچه بر حسب جرم در واحد سطح بسیار مهم است. این به ما اجازه می‌دهد تا پارچه‌های سنگین‌تر و سبک‌تر که همه از یک ساختار تولید تبعیت کرده اند را از هم تشخیص دهیم.

شاید شما در مواجهه با محصولات سه نخ حس های متفاوتی از ضخامت را تجربه کنید و این سوال برایتان پیش آید که آیا واقعا ادعای همه تولید کنندگان برای سه نخ بودن پارچه محصولشان درست هست یا به دروغ چنین ادعایی را صرفا برای اهداف بازاریابی یا فروش دارند؟ برای جواب به این سوال پارامتر GSM بهترین معیار می باشد که تفاوت ها را عیان میکند در واقع به کمک این واحد هست که متوجه میشویم پارچه های سه نخ متفاوتی از هم وجود دارد. تنها موضوعی که برخی از تولید کنندگان حوزه منسوجات و عمدتا پوشاک مصرف کننده را به عمد از آن بی خبر نگه میدارند عدم اطلاع رسانی در مورد این پارامتر است. با معلوم بودن این پارامتر در واقع شما متوجه این موضوع خواهید شد که آیا پارچه سه نخ استفاده شده تراکم مد نظرتان را دارد یا با تراکم کم تولید شده است.

اما در نظر گرفتن این واحد بدون در نظر گرفتن کیفیت در پله های قبلی تولید مفید نخواهد بود چرا که ممکن است تولید کننده ای به درستی از پارچه ای با GSM بالا برای تولیدات خود استفاده کرده باشد و روی این پارامتر برای فروش خود مانور تبلیغاتی بالایی را انجام دهد ولی عملا در تولید این پارچه که واقعا متراکم و یا به اصطلاح امروزی گرم بالا است از الیاف بی کیفیتی بهره برده باشد لذا یک محصول با کیفیت سه نخ در کنار داشتن یک پارامتر GSM قابل قبول بایستی مراحل تولید قبلی را نیز بدرستی طی کرده باشد. نتیجه یک پارچه سه نخ گرم بالا که از الیاف بی کیفیت استفاده کرده و مراحل تولید قبلی را بدرستی طی نکرده است محصولی است که احساس خشن و خشک بودن همراه طیف ناموزن از لحاظ روشنی با سطحی پوشیده از لکه های تیره ریز روی پارچه خواهد بود.


امید به اینکه مطالب برایتان مفید بوده باشد. این مقاله بخشی از مقاله جامع "مسیر تولید - تولید پوشاک برند " بوده و از آن به عاریت گرفته شده است, اگر مایل به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید میتوانید مقاله تولید پوشاک برند را مطالعه بفرمائید.

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به فروشگاه پی تاپ لند می باشد.
Developer & Designer | Hossein Donyadideh